Etapa a I-a - Trofeul “HAI PE MUNTE!“ - Editia I - in Parcul National Ceahlau 26 - 28 mai 2017


Etapa a I-a - Trofeul “HAI PE MUNTE!“ - Editia I - in Parcul National Ceahlau 26 - 28 mai 2017

Asociatia de Turism Montan Hai pe Munte! Iasi in parteneriat cu Administratia Parcului National Ceahlau, Salvamont Neamt si S.C. Schubert & Franzke S.R.L. va invita sa participati in perioada 26-28 mai 2017 la prima editie a

TROFEULUI HAI PE MUNTE!

ce se va desfasura in Parcul National Ceahlau si va fi prima etapa in cadrul Campionatului National de Turism Sportiv STAFETA MUNTILOR, editia 2017.

Trofeul Hai pe Munte! se adresează atât membrilor cluburilor participante în cadrul Campionatului de Turism Sportiv Ştafeta Munţilor cât şi altor persoane care se vor putea organiza în echipe, participând alături de cluburi, beneficiind de aceleaşi activităţi.

Amplasarea taberei:

Tabara de corturi va fi amplasata in camping Leon, la intrarea in statiunea Durau.

Coordonate GPS: N 47.000342,E 25.913682

Cai de acces:

Auto: Bucuresti-Bacau-Targu Neamt- Poiana Largului-Durau

            Brasov-Gheorgheni-Toplita-Tulghes-Durau

Tren+ microbuz: Bucuresti N-Pascani-Targu Neamt( tren); Targu Neamt-Durau (microbuz)

Datorită faptului că acţiunea se va desfăşura într-un parc naţional vor trebui respectate regulile parcului care vă vor fi aduse la cunoştinţă la şedinţa tehnică. Este interzis a se face focul. Va exista o singură vatră mare de foc.

 În tabără exista acces permanent la grupuri sanitare (dusuri, lavoare, toalete ).

In ziua de vineri stingerea se da la ora 24:00.
 

Categorii de concurs:

1.Family - participă echipe formate din 3 persoane,minim un adult și obligatoriu minim un copil cu vârsta de maxim 13 ani împliniți;

2. Juniori – participă echipe formate din 3 persoane, indiferent de sex, cu vârsta cuprinsă între 14 – 20 ani (împliniți);

3. Elite – participă echipe formate din 3 persoane, indiferent de sex;

4. Feminin – participă echipe formate din trei fete, indiferent de vârstă;

5. Seniori – participa echipe formate din 3 peroane cu varsta cuprinsa intre 35-50 ani, indiferent de sex.

6. Veterani – participă echipe formate din 3 persoane cu vârsta peste 50 ani,indiferent de sex;

7. Open – participă echipe formate din 3 persoane, indiferent de vârstă și sex.Timpii pentru această categorie sunt calculați ca timpi turistici;
 

PROBE DE CONCURS:

1.Proba de raid montan:

- Grad de dificultate: mediu

- Durată: 7 – 8 ore

- Echipaj: format din 3 membri

- Pregătire fizică: bună

- Traseul este marcat

- Punctaj: conform regulamentului Stafetei Muntilor.

- Nu se poate intra in aceasta proba fara bocanci sau încaltaminte de munte cu talpa profilata aici intrand si "pantofi" de trail running

- Intră în clasamentul general al concursului

 

2. Proba de orientare sportivă:

-Proba de orientare se va desfasura pe harta

-Proba va fi sustinuta de toti membrii echipei.

-Punctaj: conform regulamentului Stafetei Muntilor

-Intră în clasamentul general al concursului

 

3. Proba teoretica:

- Se va susţine înainte de plecarea în traseul de raid de către membrii echipajelor înscrise în concurs. Testul va cuprinde 15 întrebări de tip grilă din zona de concurs, cu un singur răspuns corect, şi va dura maximum 7 minute (timpul fiind cronometrat pentru o eventuală departajare în caz de egalitate). Fiecare membru al echipei va raspunde la 5 intrebari.

Categoriile Family si Open vor raspunde doar la intrebari pe baza de imagini

- Punctaj: conform regulamentului Stafetei Muntilor

- Intră în clasamentul general al concursului.

Bibliografia pentru testele teoretice o puteti gasi pe site-ul www.stafetamuntilor.ro , cu cel mult o luna inaintea evenimentului.

 

4. Proba cultural-artistică:

- Tematică: sport, turism, natură, ecologie;

- Durată: cca 25 minute;

- Punctaj: conform regulamentului Stafetei Muntilor.

- Conţinut: muzică, poezie, umor

- Nu intră în clasamentul general al concursului;

 

5. Proba de Cros Trail:

Traseul acestei probe nu va depasi 11 km si va fi stabilit de catre organizatori;

Taxa de participare: 30 lei/persoana;

Se va participa pe urmatoarele categorii: juniori /seniori, feminin/masculin;

Premierea: se vor premia castigatorii locului I pe fiecare categorie. Premiul va fi acordat in bani si va consta in contravaloarea a ½ din taxele colectate pe fiecare categorie.

Punctaj: conform regulamentului Stafetei Muntilor

Nu intra in clasamentul general al concursului

Participarea este individuala. Persoanele care participa la cros nu pot participa la alte probe din cadrul concursului, exceptie facand proba culturala.

Echipament: participantii vor fi echipati obligatoriu cu incaltaminte cu talpa profilata.

Program de desfasurare:

Vineri 26.05.2017

10:00-22:00 Primirea participantilor

22:30 Sedinta tehnica

24:00 Stingerea

Sambata 27.05.2017

07:00-17:00 Probele tehnice si teoretice

21:00 Proba culturala si foc de tabara

Duminica 28.05.2017

09:00 Afisarea rezultatelor finale si rezolvarea contestatiilor

10:00 Festivitatea de premiere

11:00 Igienizarea taberei si defluirea participantilor

 

Echipament obligatoriu:

Individual: lanternă, fluier, pelerină de ploaie (hanorac impermeabil), bocanci sau incaltaminte cu talpa aderentă, (conform regulamentului Stafetei Muntilor).

 Colectiv: busolă, trusă de prim ajutor (recomandabil sa contina minim 3 obiecte cum ar fi: fasa sterila, comprese sterile, plasturi cu rivanol, fasa elastica, dezinfectant, folie supravietuire), rucsac, sursă de foc, bidon cu apă – min. 1 l (conform regulamentului Stafetei Muntilor).

Informam participantii ca in functie de prognoza meteo vom decide daca se va verifica existenta echipamentului obligatoriu.

 Notă: 
- concurenţii care nu posedă bocanci sau incaltaminte cu talpă aderenta nu pot intra în proba de raid montan.

Regulamentul taberei:

- Cazarea concurenţilor se va face la corturi sau casute, sub îndrumarea organizatorilor.

Camping Leon are disponibile urmatoarele unitati de cazare:

  • 12 casute cu 2 locuri- 50 lei/casuta
  • 8 casute cu 3 locuri- 65 lei/casuta
  • 50 de locuri pentru cort - 7 lei/persoana/noapte cu conditia sa existe ocupare 100%.

Rezervarile la casutele din camping se fac direct la organizator si se foloseste principiul “ Primul venit perimul servit”

- Va exista o singură vatră de foc, amenajarea altor vetre suplimentare fiind interzisă.

- Cluburile au obligativitatea transportării gunoiului la punctele speciale pentru depozitare din apropierea taberei.

- Organizatorii îşi rezervă dreptul de a introduce modificări în programul de desfăşurare a probelor de concurs în funcţie de starea vremii.

- Autoturismele pot fi parcate în imediata apropiere a taberei sub indrumarea organizatorilor

In apropierea campingului mai exista si alte posibilitati de cazare:

Camping Ursuletul 0756/996269

Pensiunea Radu ( la 50 m de camping) 0745/175787 ( Dna Radu Constanta) cu 29 de locuri de cazare structurate astfel:

  • vila etaj I 10 locuri: 2 apartamente ( 5 pers/apartament)-160 lei/noapte
  • vila etaj II camera cu 6 locuri -30 lei/pers
  • 1 cabana cu 5 locuri si 1 cabana cu 8 locuri- 25 lei/loc

Pensiunea Crudu ( 100 m de camping) 0722/769400 cu 28 de locuri de cazare in camere duble cu baie sau baie comuna si un bungalow ( 2 pers) cu preturi cuprinse intre 50 si 90 lei/camera/noapte

Pensiunea La Nea Marin 0745/651113 cu 20 de locuri de cazare in 4 cabane a 5 locuri fiecare -40 lei/persoana.

Mentionati faptul ca participati la Trofeul Hai pe Munte.

Alte mentiuni:

Taxa de intrare in Parcul National Ceahlau este de 5 lei/pers si va fi achitata de fiecare concurent. Organizatorii isi asuma colectarea taxei si predarea acesteia catre Administratia Parcului National Ceahlau.

Rugam cluburile participante sa informeze organizatorii in timp util ( minim 1 saptamana inainte) cu privire la numarul de echipe participante la probele obligatorii cat si asupra numarului de participanti la cros.

 PARTICIPAREA LA CONCURS SE FACE PE PROPRIA RĂSPUNDERE!

PERSOANE DE CONTACT:

Elena Postolache: telefon 0726/349007, email: elena.postolache@gmail.com